fredag 28 januari 2011

Massor med tyg

Fredag o helg igen:)) Alltid lika skönt.
Veckan har bara svischat förbi, men ändå känns det som jag hunnit med en del:)
Igår var mamma o jag på loppis, fyndade två gamla böcker, bla en med notpapper i = lycka!!!
Var på tygaffären o skulle köpa tyg till sovrumsgardiner, hade redan sett ut tyget o när jag kom dit igår så var det 20% på det:)))) O massor med superfina tyger för 10:-/m, så det blev lite mer inköpt! Alltid bra att ha ett lager när sylusten faller på.

Hade härliga K här på kvällen o vi sydde som galningar;) Gardinen blev klar, en matchande lampkjol o en scarf. Ja, scarfen matchade inte gardinen förstås;)




En gammal hylla som varit brunbetsad med svarta konsoler, den hade förpassats till källaren. Men i vit stass fick den komma upp igen:) O vi är nöjda, både hyllan o jag!




Solen sken in lite o piggade upp!
Idag har min goa vän J varit här hela dagen, vi har varit ute o ätit lunch o tjattrat. Alltid lika kul att träffa henne. Fick en så fin present av henne:) Visar en annan dag.



Har hunnit med att göra ett gäng smycken oxå. De ska fotas imorgon, förhoppningsvis i solsken:)

Ha en härlig helg!

Kram C

1 kommentar:

  1. Åh, va roligt att ha lite "syplaner".
    Tänk vad lite textilier kan göra.

    Hoppas att vi får se några resultat.

    Kram Britt

    SvaraRadera